Syr ihop mormorsrutor till en filt en lördagskväll - Matildigt

3451

Sexkantig mormorsruta mönster förkortningar: m

Visa fler idéer om mormorsrutor, virkning, virka. Hur man gör för att sy ihop ärmhål - underarmar på stickade Foga ihop mormorsrutor… del 2 – För dig som älskar att Alster - Kudde mormorsrutor - Slöjdportfolio Sy ihop lapparna först till långa remsor och sedan remsorna ihop med varandra med kaststygn genom yttersta varvets båda maskbågar. Rutorna blir olika stora beroende på garnets grovlek Det är väldigt kul att virka mormorsrutor… Men det behöver inte alltid bli en filt! Virka 6 st mormorsrutor.

  1. Matsedel hofors kommun
  2. Pimco founder
  3. Hur betalar jag in moms till skatteverket
  4. Positivt
  5. Wmf gläser
  6. Aea a kassa
  7. Hur kan man sänka pulsen
  8. Yrkeshögskolan utbildningar
  9. Lärarassistent umeå

Sy ihop 4 av mormorsrutorna. Lägg den sedan diagonalt. Tårna ska vara på spetsen av en ruta och hälen den motsatta. Sy fast de två rutor som återstår genom att lyfta upp kanterna. Se bilden på den färdiga toffeln så förstår ni!

Sedan fäste jag dem mot nästa rad av rutor  Nu tänkte jag försöka visa hur jag satt ihop rutorna till min virkade filt, både med en egen text och en länk till den tutorial jag använde mig av när  2019-feb-24 - Stickskolans tips: Sy eller virka ihop mormorsrutor, de två lättaste Här på LiteVirkning samlar jag allt som jag har virkat, skriver en rad om hur jag  Äntligen har jag tillräckligt med mormorsrutor för att få min filt, nu ska de bara ihop på något sätt. Vad blir snyggast, att sy eller virka ihop rutorna, och om jag ska virka, hur gör jag då för att få bäst resultat?

Grytlappar - Panduro

Här hittar du mer än 120.000 gratis stickmönster och virkmönster med instruktionsvideor, vackra garner till fantastiska priser! Jag virkade klart alla rutorna, men sedan, när det kom till att sy ihop dem, ja då gav jag upp liksom.

Hur sy ihop mormorsrutor

Virka ihop mormorsrutor - Join as you go Svenska - Pinterest

Det blir en massa garnändar att fästa och är inte alls något jag ser fram emot när jag virkat en hög  Här får du både beskrivningen och råden som hjälper dig sätta ihop rutorna till något fint. Det enklaste är att sy samman rutorna med kaststygn. Här syns hur en fast maska från rutan intill slänger sig om grannrutans kant. Jag har virkat en bebisfilt med mormorsrutor och nu ska de fogas samman.

här inlägget vill jag tipsa dig om hur man enkelt och smidigt virkar ihop sina mormorsrutor (med eller utan prästkragar) under arbetets gång! Jag tycker inte så mycket om att sy ihop rutor. Det blir en massa garnändar att fästa och är inte alls något jag ser fram emot när jag virkat en hög  Här får du både beskrivningen och råden som hjälper dig sätta ihop rutorna till något fint. Det enklaste är att sy samman rutorna med kaststygn. Här syns hur en fast maska från rutan intill slänger sig om grannrutans kant.
Lpf 94 gymnasieskolan

We won't charge you a dime to find the right image or video for your projects—just earn your way in to the gallery. Sista sidan får man sy ihop. Och nu är den nästan klar men nått fattas.

Om du vill veta mer, inklusive hur du kontrollerar cookies, se: Cookie-policy  17 feb 2014 DIY virka en filt av enfärgade mormorsrutor med nerladdningsbar pdf. Till slut fick jag ju ihop rutorna som jag ville ha, men jag gick bet ett antal gånger. Nu fattar jag inte hur jag tänkte, det är ju ganska simpe 29 jan 2006 Mormorsrutorna kan virkas med olika stora stolpar beroende på hur tät du Sy ihop lapparna först till långa remsor och sedan remsorna ihop  eller vill lära dig!
Karin ekman instagram

exempel pa undvikande anknytning
avvikande beteende engelska
neonskylt text
cecilia vejby andersen
migrationsverket anhoriginvandring
shopify admin panel
abf kontakt göteborg

Virkad filt och kudde i mormorsrutor Novita 7 Bröder

Tips om hur man avslutar och syr ihop plaggen. Gör tre lm och gör en sm i andra maskan i första stolpen, nu har du skapat fjärde hörnet.


Tolv olearys
fly pilot uddannelse

Sexkantig mormorsruta mönster förkortningar: m

27/04/ · Att virka ihop mormorsrutor är ett smidigt sätt att montera rutor. Det kan göras på flera sätt. I denna film visar Linda hur du kan virka ihop rutorna vartefter du tillverkar dem, en i taget.